Yleiset sopimusehdot


Näitä sinun ja yrityksen Esprit Retail B.V. & Co. KG (jatkossa ”Esprit”, ”Esprit Online Shop” tai ”me/meidän”) välisiä sopimusehtoja koskevat seuraavat ehdot:


1. Sopimuksen syntyminen

1.1. Tuotteidemme esittely Esprit-verkkokaupassa on ainoastaan sitomaton kehotus tilata meiltä tuotteita.

1.2. Tilaamalla tuotteita teet sitovan ehdotuksen kauppasopimuksen laatimisesta.

1.3 Ostotapahtuman hyväksyntä Esprit-verkkokaupan kautta tehtävän tilauksen yhteydessä tapahtuu kun asiakkaalle lähetetään tilauksen lähetysvahvistus, joka koronaviruksen torjuntaan liittyvien voimassa olevien turvallisuusstandardien ja –toimenpiteiden vuoksi voi kestää jopa 14 työpäivää tilaushetkestä. Automaattinen sähköpostina toimitettava tilausvahvistus ei vielä tarkoita tarjouksen hyväksymistä, vaan se ainoastaan dokumentoi, että tilaus on tullut meille. Päätämme vapaasti harkintamme mukaan, hyväksymmekö tilauksen. Jos emme jostain syystä pysty hyväksymään tilausta, tiedotamme sinulle asiasta välittömästi. Siinä tapauksessa palautamme sinulle maksut, jotka olet jo maksanut meille. Jos hylkäämme tilauksen sillä perusteella, että et voi käyttää valitsemaasi maksutapaa, ja tarjoamme samalla sinulle toista maksutapaa, tämä katsotaan tilauksesi hylkäämiseksi ja uudeksi tarjoukseksi, jonka voit hyväksyä.

1.4 Myymme tuotteitamme loppukuluttajille ainoastaan tavanomaisia määriä.

1.5 Verkkokauppamme tilausprosessi sisältää yhteensä 3 vaihetta. Ensimmäisessä vaiheessa valitset haluamasi tuotteet. Toisessa vaiheessa sinulla on mahdollisuus – jos haluat – rekisteröityä Esprit Friends -jäseneksi tai kirjautua sisään. Kolmannessa vaiheessa syötät laskutus- ja toimitusosoitteen ja valitset haluamasi maksutavan. Prosessin lopuksi voit lähettää tilauksen meille. Lähettämisen jälkeen sinulla on mahdollisuus tulostaa tilaus.


2. Toimitus/toimituskulut

2.1 Tilauksen vähimmäismäärä on 24,00 euroa.

2.2 Standarditoimituksen hinta on 2,99 EUR.

2.3 Tilauksesi lähetetään 1–3 arkipäivän kuluessa tilauspäivästä tietojesi (maksukyky, henkilöllisyys) myönteisen tarkistuksen jälkeen.


3. Toimitus ja palautus Esprit-myymälään (“Click & Collect”)

3.1 Sinulla on mahdollisuus valita Esprit-verkkokaupasta tilaamiesi tuotteiden toimitus palveluun osallistuvaan Esprit-myymälään. Voit noutaa Esprit-verkkokaupasta tilaamasi tuotteet kyseiseen palveluun osallistuvasta Esprit-myymälästä ja palauttaa tuotteet sinne. Löydät palveluun osallistuvat Esprit-myymälät täältä. Myymälän valinta ei rajoita lakisääteisiä tuotteen palauttamista koskevia ohjeita (katso alla olevasta kohdasta 7).

3.2 Mikäli päätät noutaa tilauksen valitsemastasi Esprit-myymälästä, tuote valmistellaan noutoa varten. Saat sähköpostiviestillä ilmoituksen, kun tilaamasi tuote on valmis noudettavaksi.

3.3 Esprit-myymälä palauttaa tilaamasi tuotteet takaisin Esprit-verkkokauppaan, mikäli et nouda tilaustasi 10 päivän sisällä saapumisilmoituksen vastaanottamisesta.

3.4 Annamme nimesi ja paketinnumeron varmennusta varten sille Esprit-myymälälle, josta noudat paketin. Valitsemasi Esprit-myymälän työntekijä avaa toimitetun paketin sinulle valmiiksi ennen noutoa, jotta voit ottaa tilaamasi tuotteet heti mukaan ilman pakettia, ja jotta voit halutessasi sovittaa vaatteita heti.

3.5 Sinulla on myös mahdollisuus käyttää kohdan 3 mukaista Esprit-verkkokaupasta tilaamasi tuotteen palautusoikeutta, jonka mukaan voit palauttaa tuotteen Esprit-myymälään. Käytä palautuksessa tilauksen mukana tullutta palautustarraa. Tuotteet voi palauttaa Esprit-myymälään kohtuullisen ajan sisällä.


4. Tuotteen varaaminen Esprit-myymälään (”Click & Reserve”)

4.1. Voit myös varata tuotteita verkkokaupastamme ja sovittaa niitä click & reserve-palveluun osallistuvassa Esprit-myymälässä. Löydät palveluun osallistuvat Esprit-myymälät täältä.

4.2. Tehtyäsi varauksen verkkokaupassamme saat sähköpostitse vahvistuksen, joka sisältää tärkeimmät tuotetiedot. Seuraavassa sähköpostiviestissä saat tiedon siitä, ovatko tuotteet varattavissa Esprit-myymälään vai eikö niitä ole saatavilla (”varausvahvistus”).

4.3. Mikäli aiot ostaa Esprit-myymälään varaamasi tuotteet, kauppasopimus astuu voimaan suoraan sinun ja Esprit-myymälän kauppiaan välille. Tuotteen hinta voi vaihdella eri Esprit-myymälöiden välillä.

4.4 Annamme varaustietosi, kuten nimen, valitsemasi tuotteen ja varausnumeron, varauksen varmentamista varten Esprit-myymälälle. Esprit-myymälä voi olla joko riippumaton franchise-kumppani tai alaisuuteemme kuuluva yritys.

4.5. Varaus raukeaa, mikäli et nouda varaamiasi tuotteita 48 tunnin kuluessa varausvahvistuksen vastaanottamisesta.


5. Hinnat ja maksutavat

5.1 Tilaushetkellä ilmoitetut hinnat ovat voimassa. Kaikkiin hintoihin sisältyy lainmukainen arvonlisävero.

5.2 Tuotteet maksetaan valinnan mukaan tilaustapahtuman aikana ehdotetuilla maksutavoilla ja sen yhteydessä mainituilla ehdoilla. Pidätämme itsellämme oikeuden olla sallimatta tiettyjä maksutapoja tietojesi tarkastuksen (henkilöllisyyden ja luottokelpoisuuden tarkastuksen) tulosten perusteella.

5.3 Sinulla on oikeus käyttää maksuvaatimuksemme osalta panttioikeuksia, jotka kuuluvat sinulle tai jotka muuten syntyvät samasta sopimussuhteesta. Muita panttioikeuksia sinulla ei ole.

5.4 Sinulla on oikeus käyttää riidatonta tai lainvoimaisesti vahvistettua saatavaasi maksuvaatimuksemme hyvittämiseen. Lisäksi sinulla on oikeus käyttää hyvittämiseen saatavaa, joka aiheutuu siitä, että me emme ole täyttäneet velvollisuuksiamme tai emme ole täyttäneet niitä asianmukaisesti, kun nämä velvollisuudet ovat suoritus-vastikesuhteessa maksuvaatimukseemme, joka on tarkoitus hyvittää. Muutoin hyvittäminen ei ole mahdollista.


6. Toimitus ja omistusoikeuden pidättäminen

6.1 Meillä on oikeus toimittaa tilaus osissa tavallisissa määrin.

6.2 Tuote pysyy meidän omaisuutenamme, kunnes se on maksettu kokonaan.

6.3 Jos pakkaus on toimituksen yhteydessä vaurioitunut siten, että sisältö saattaisi olla vaurioitunut, sinulla on velvollisuus reklamoida siitä välittömästi toimittajalle, kieltäytyä hyväksymästä toimitusta ja ilmoittaa siitä meille, jotta voimme käyttää mahdollisia oikeuksiamme lähettäjää kohtaan. Tämä sääntö ei vaikuta sinun peruutusoikeuksiisi, kuluttajan oikeuksiisi eikä muihinkaan oikeuksiisi.


7. Tuotteiden palauttamista koskevat lakisääteiset ohjeet7.1 Palautusoikeus

Sinulla on oikeus peruuttaa tämä sopimus syytä ilmoittamatta neljäntoista päivän kuluessa. Peruutusoikeus on voimassa neljätoista päivää alkaen siitä päivästä, kun joko sinä tai valtuuttamasi kolmas henkilö, joka ei ole liikkeenharjoittaja, on ottanut tuotteen haltuunsa.

Voit tehdä peruutuksen ilmoittamalla meille yksiselitteisesti (esimerkiksi postitse lähetetyllä kirjeellä, faksilla tai sähköpostilla) päätöksestäsi peruuttaa tämä sopimus tai, mikäli tuotteet luovutetaan sinulle ennen peruutusoikeuden määräajan päättymistä, palauttamalla tuotteet takaisin meille.

Siinä tapauksessa, että haluat ilmoittaa meille päätöksestäsi peruuttaa tämä sopimus yksiselitteisen ilmoituksen avulla, voit käyttää oheista peruutusilmoituksen mallilomaketta, jonka käyttö ei kuitenkaan ole pakollista.


Link


Peruutusilmoituksen tai tuotteiden palautuksen lähetysosoite on:


Esprit Retail B.V. & Co. KG

Esprit-Allee 1

40882 Ratingen

Saksa


Lisäksi voit lähettää peruuttamisilmoituksen myös seuraavaan osoitteeseen:


Esprit Online Shop

Customer Service

Stockholmer Allee 95

30539 Hannover

Saksa


Fax: 09 3157 9449 (lankapuhelin)

S-posti: service@esprit.fi

Puhelin: 09 3157 9448 (lankapuhelin)


Peruuttamisen määräaikaa katsotaan noudatetun, kun ilmoitat meille peruutusoikeuden käyttämisestä ennen peruutusajan päättymistä.


7.2 Palautuksen seuraukset

Kun peruutat tämän sopimuksen, maksamme sinulle takaisin kaikki meille maksamasi maksusuoritukset toimituskulut mukaan luettuina (mutta lukuun ottamatta kuluja, jotka ovat aiheutuneet siitä, että olet valinnut toimitustavaksi muun kuin tarjoamamme edullisimman vakiotoimitustavan) välittömästi ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jolloin olemme ottaneet vastaan ilmoituksesi tämän sopimuksen peruuttamisesta tai jolloin olemme ottaneet asian käsittelyyn. Palautamme maksut sinulle samaa maksutapaa käyttäen, jolla olet itse suorittanut alkuperäisen maksun, ellei kanssasi sovita nimenomaisesti muusta maksutavasta. Emme kuitenkaan veloita sinulta missään tapauksessa ylimääräistä kustannusta takaisinmaksun suorittamisesta.

Voimme kieltäytyä takaisinmaksusta siihen saakka, kunnes tuotteet on toimitettu takaisin meille tai kunnes pystyt osoittamaan, että olet lähettänyt tuotteet takaisin, riippuen siitä, kumpi ajankohta on aikaisempi.

Sinun on lähetettävä tai toimitettava tuotteet takaisin meille viipymättä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jolloin ilmoitat meille tämän sopimuksen peruuttamisesta. Palautusoikeuden katsotaan olevan voimassa, mikäli lähetät tuotteet ennen 14 päivän määräajan päättymistä. Me vastaamme tuotteiden palautustoimituskuluista.

Joudut vastaamaan tuotteiden mahdollisesta arvonmenetyksestä ainoastaan siinä tapauksessa, että arvonmenetyksen voidaan todeta johtuvan tuotteiden laadun, ominaisuuksien ja käyttötavan liiallisesta testaamisesta.

7.3 Peruutusoikeuden hylkääminen

Peruutusoikeutta ei sovelleta sellaisten tavaroiden toimitussopimusten osalta, joita ei ole valmistettu ennalta valmiiksi ja joiden valmistus edellyttää kuluttajan yksilöllisten valintojen tai päätösten toteuttamista tai jotka valmistetaan selkeästi kuluttajan henkilökohtaisten tarpeiden mukaisesti.


8. Takuu

Ellei muuta ole sovittu, noudatetaan lakisääteistä takuuta koskevia ohjeita.


9. Tekijänoikeudet ja tavaramerkit

Verkkosivuston koko sisältö, mukaan lukien tekstit, grafiikat, valokuvat, kuvat, elokuvat, äänet, kuvitukset ja ohjelmistot ovat meidän tai sisaryhtiöiden, niiden toimiluvan haltijoiden ja/tai sisällöntuottajien omaisuutta. Tämä sisältö on suojattu tekijänoikeuslailla ja muilla oikeuksilla. Niitä saa käyttää ainoastaan meidän suostumuksella.

Kaikki verkkosivustolla käytetyt tavaramerkit – jos muuta ei ilmoiteta – ovat meidän tavaramerkkejämme. Niitä ei saa käyttää ilman meidän etukäteen antamaa kirjallista suostumusta.


10. Tietosuoja

10.1. Tilauksen yhteydessä antamiasi henkilötietoja kerätään, käsitellään, käytetään ja tallennetaan ainoastaan tietosuojalain puitteissa sopimuksen toimeenpanoon ja oikeutettujen etujemme turvaamiseen. Luottoriskiarviointia varten meillä on oikeus tarkistaa luottotiedot luottoluokituslaitoksilta, ja tähän tarkoitukseen liittyen luovuttaa tilaustasi koskevia henkilötietoja eteenpäin tietosuojasäädösten puitteissa. Mikäli meillä herää epäilyksiä tähän liittyen, meillä on oikeus olla tekemättä sopimusta kanssasi.

10.2. Lisätietoja henkilötietojesi käytöstä voit lukea tietosuojaselosteestamme.


11. Verkkokaupan julkaisutiedot/operaattori


Espritin verkkokaupan kehityksestä ja toiminnasta vastaa:


Esprit Retail B.V. & Co. KG

Esprit-Allee 1

40882 Ratingen

Germany


Puhelin: 09 3157 9448 (Lankapuhelin)

Fax: 09 3157 9449 (Lankapuhelin)

E-mail: service@esprit.fi


Tuomioistuin Düsseldorfin käräjäoikeus: HRA 15764

Liikevaihtoverotunnus: DE126045055

Vastuunalainen yhtiökumppani: Esprit Nederland B.V., Toimipaikka: Amsterdam

Kaupparekisteri: 34176024

Valtuutettu edustaja: Man Yi Yip, Michael Christopher Frenzel


Esprit-sovelluksen kehityksestä ja toiminnasta vastaa:


Esprit Global Image GmbH

Esprit-Allee 1

40882 Ratingen

Germany


Puhelin: 09 3157 9448 (Lankapuhelin)

Fax: 09 3157 9449 (Lankapuhelin)

E-mail: service@esprit.fi


Tuomioistuin Düsseldorfin käräjäoikeus: HRB 47277

Liikevaihtoverotunnus: DE 814336381

Valtuutettu edustaja: Man Yi Yip


Tietoa verkkovälitteisestä vaihtoehtoisesta riidanratkaisusta (ODR): Euroopan komissio tarjoaa vuonna 2016 saataville verkkofoorumin verkkovälitteistä vaihtoehtoista riidanratkaisua varten (ns. ODR-foorumi). ODR-foorumin tarkoituksena on toimia asiointipisteenä sellaisten riitojen ratkaisulle tuomioistuinten ulkopuolella, jotka liittyvät verkko-ostosopimuksista seuraaviin sopimusvelvoitteisiin. ODR-foorumiin pääsee seuraavan linkin kautta https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Esprit Retail B.V. & Co. KG eikä Esprit Global Image GmbH ole valmiita eikä velvoitettuja osallistumaan riitojenratkaisumenettelyyn kuluttajasovitteluelimessä.


12. Lahjakortin käyttöehdot


12.1 Mikä on Esprit-lahjakortti?

Espritin lahjakortti on kuin käteistä. Sen luovuttaa käyttöön Esprit Card Services GmbH, Esprit-Allee, D-40882 Ratingen. Sen voi hankkia kaikista asuinmaasi Espritin lahjakorttijärjestelmään osallistuvista vähittäismyymälöistä ja verkkokaupasta (jotka löydät osoitteesta www.esprit.com/storefinder merkittynä symbolilla ”lahjakortti”). Lahjakortti käy näissä myymälöissä maksuvälineenä kaikkiin Esprit-tuotteisiin lukuun ottamatta HOME-kodintuotteita (paitsi kylpytakit, joihin lahjakortin voi käyttää). Maksamalla rahasumman, sinulla summan suuruinen saatava Esprit Card Services GmbH:lta, joka on lahjakortin muodossa käytettävissä. Saamisesta ei kerry korkoa.


12.2 Näin aktivoit Esprit lahjakorttisi!

Mikäli haluat hankkia lahjakortin, esitä kortti ohjelmaan osallistuvan vähittäiskaupan myyntipisteessä ja maksa summa, jonka haluat ladattavan lahjakortin saldoksi. Hyväksymme minkä tahansa summan 5 – 150 EURO/20 – 700 PLN/200 – 4.000 CZK/10 – 250 CHF/50 – 1500 SEK/50 – 1300 DKK hyvityksenä. Jokainen lahjakortti voidaan aktivoida vain kerran eikä se ole uudelleen ladattavissa; jos haluat ladata uuden summan, on käytettävä uutta lahjakorttia.


12.3 Miten käytän Esprit-lahjakorttia?

Espritin lahjakortin voi käyttää Esprit-tuotteiden ostoon (kuten kohdassa 12.1 on määritetty) kaikissa osallistuvissa vähittäismyymälöissä ja verkkokaupassa. Sinun tulee ainoastaan esittää lahjakortti tällaisen kaupan myyntipisteessä ennen maksun suorittamista.

Ostosten hinta veloitetaan tällöin lahjakortin saldosta. Ylimenevät ostot on maksettava käteisellä, maksu- tai luottokortilla ohjelmaan osallistuvassa kaupassa tai ne voidaan veloittaa toiselta lahjakortilta. Mikäli lahjakortin saldo on käytetty, ohjelmaan osallistuva kauppa deaktivoi käytetyn kortin.


12.4 Minkälainen lahjakortin käyttö on kielletty?

Esprit-lahjakortin käyttö on rajoitettu vain ei kaupallisiin, yksityisiin ostoksiin ohjelmaan osallistuvissa kaupoissa. Kaikkinainen muu käyttö, erityisesti kaupallisiin tarkoituksiin sekä voitonsaantiin tähtäävään jälleenmyyntiin tai kaupalliseen arvontaan on sallittu ainoastaan Espritin ennalta antamalla luvalla.


12.5 Käsittele Esprit lahjakorttiasi kuin käteistä!

Lahjakortti on haltija-arvopaperi, jota kuka tahansa kortinhaltija voi käyttää esittäessään kortin. Esprit ei tarkista onko kortinhaltija oikeutettu käyttämään lahjakorttia.


12.6 Kuinka voin tarkastaa lahjakorttini saldon?

Voit tarkastaa kortin saldon koska tahansa esittämällä korttisi ohjelmaan osallistuvan vähittäiskaupan myyntipisteessä.


12.7 Kortin voimassaolo ja katoaminen

Lahjakortin voi lunastaa ilman aikarajoitusta kaikissa ohjelmaan osallistuvissa vähittäismyymälöissä tai verkkokaupassa.

Ilmoitathan kadonneesta kortista ohjelmaan osallistuvalle vähittäiskaupalle välittömästi, jolloin vähittäiskauppa voi kuolettaa lahjakortin. Esprit Card Services GmbH antaa ostokuittia vastaan uuden lahjakortin kadonneen kortin jäljellä olleen saldon arvosta, joka todistettavasti voidaan osoittaa kadonneessa kortissa olleen.


12.8 Erityiset ehdot koskien Esprit lahjakortin käyttöä / ostamista verkkokaupasta

Lahjakortin ostaminen ohjelmaan osallistuvasta verkkokaupasta on valikko-ohjattua. Vastaava lahjakorttilinkki löytyy verkkokaupan alatunnisteesta. Jos haluat maksaa (osittain) lahjakortillasi, valitse tilauksen loppuvaiheessa maksaessasi maksutavaksi ”lahjakortti”. Ylimenevät summat voidaan maksaa vaihtoehtoisilla maksutavoilla. Periaatteessa myös verkkokaupassa käytetty lahjakortti deaktivoidaan sen jälkeen kun saldo on kokonaan käytetty, erilaiset ehdot pätevät vain palautuksiin, jolloin lahjakortilla maksettu summa siirretään takaisin alun perin käytetylle lahjakortille. Lahjakortin saldo näytetään automaattisesti ennen maksun suorittamista verkkokaupassa.

Voit tarkastaa lahjakorttisi aktivointipäivän soittamalla verkkokauppasi palvelunumeroon. Voit myös ilmoittaa kadonneesta lahjakortista ohjelmaan osallistuvan verkkokaupan asiakaspalveluun (jolloin verkkokauppa jatkaa käsittelyä edellä kuvatulla tavalla kohdassa ”kortin katoaminen”). Maan osallistuvalle vähittäiskaupalle ilman aiheetonta viivästystä; vähittäiskauppa voi silloin kuolettaa lahjakortin.


13. Muuta

Nämä yleiset sopimusehdot on laadittu 17.12.2020. Myyjä ei tallenna tätä sopimusehtojen versiota tulevaisuudessa mahdollisesti tehtävän muutoksen jälkeen eikä myöskään säilytä sitä asiakasta varten. Jos haluat varmistaa itsellesi tämän version, voit ladata sen PDF-muodossa TÄÄLTÄ.